Pages

Saturday, June 12, 2010

KARMA

ok... tetiba teringat kat cikgu Rosli bila sebut karma ni... sbb penah jumpa dalam buku sejarah yang dah tinggal sejarah sejak abis SPM..
tapi aku x terniat nak cakap sal cikgu Rosli yang dikhabarkan nak dapat menantu baru nanti.. Tahniah la cikgu.. wlaupun saya x dundng pun... ( dgn nada sedih) saya wish anak ckgu jodohnya panjang le hendaknya..

ok.. tinggalkan crita cikgu rosli tu..

skrg.. back to the main business..ecece..

sblm aku suka-suki je bg aku pya definisi karma ni.. aku google dulu la word ni... sblm memberi ajaran sesat lak kan...
kata encik wikipedia
"Karma' is an Indian religious concept in contradistinction to 'faith' espoused by Abrahamic religions (Judaism, Christianity, and Islam), which view all human dramas as the will of God as opposed to present - and past - life actions"
aku x yah translate la kan... sbb aku slalu tulis english korang bleh pun baca kan.. lagipun.. aku pun x paham sgt pekebendanya la dorang tulis tu.. hehe.* sambil buka kamus*


ok... wlau apapun yang encik wiki kate... aku nak mendifinisikan Karma ni macam What goes around come around la kan. kalo anda buat jahat kat orang.. korang inagt x tertangkap tu dah cukup hebat la.. tapi jangan ingat korang akan terlepas selamanya.. ada balasannya.. Bak kate pepatah," sepandai2 tupai melompat, akhirnya x berjaya masuk SUKMA jugak".. huh..macam pelik jeh.. apa korang rasa? aku rasa fresh oren (PERHATIAN: jgn guna peribahasa ni dalam karangan SPM korang..pihak kami x bertanggungjawab kalo anda kena mengulang subjek BM dalam SpM anda)

mak aku pulak kate," skrg kalo bt jahat, x yah tunggu nak kena time dah mati, kat dunia pun dah dapat dah" . x caye....? lantak r.. tapi aku percaya benda ni..

aku penah post something sal "kawan " yang bt benda salah, tapi nak jugak org puas ati ngan dia kan.. Ni kira macam lebey kurang la skrip asalnya.. just orang len la.. tapi kes lebih krg sama la. sesapa x puas ati aku ngunkit balik benda ni... bagitau siap2 .. sbb aku nak crita jugak.. Tis is my Blog kan.. and dat story involve me also.

so... dat someone membuat something yang mengsaikokan aku slama 3 minggu aku practikal kat satu wad ni.. Terasa teraniaya? mmg sgt2 trasa dianiaya, marah dan mcm nak nyumpah2 dia kalo aku jumpa dia..Because my team's reputation was torn bcos of her..( sila rujuk entry sblm ni yg menquote word"knapa grup kamu malas ?" ) Old story u may say... but please realize, bad rumors travel fast and they remains longer than any good news. Org bleh bagi seribu keburukan kita dan kosong kebaikan kita..bcause some pple like to think that they are better than other people... Thus there is a need to bring other down.




that person got off with her deed...and i got nothing to say about that.. Her luck kan.. but i think Tuhan tu sgt adil.. macam Karma.. wat u did, u get back. bukan nak bgembira atas kesedihan dia, aku pun bersimpati atas apa jd kat dia.. tapi deepdown.. aku terpikir satu word ja.. KARMA. she got her punishment 4 wat she did earlier n it was exactly wat she did to us. hurm... fullstop.



so, the point here is that, beringat la sblm nak aniaya orang.. Tuhan tu Maha Melihat dan Maha Mengetahui. Aku percaya, if u did good to other, other will also do good to you.. Mother theresa gives her life to people, she may not be rich with money from other, but she's rich with love. sampai skrg pun orang kenang dia.. and pray 4 her. u hurt other, u think other will love you kah? ( ditujukan kpd pn diktator.. ) . U say bad word to other, u think other will say good word about you? stop being delusional!!( macam sambungan emo last wek ja nih). OK... say watever, at least i know i'm not hypocrite and act as if I dont mind ( tune:beautiful monster-neyo).


oooh.. and when u talk abt other on ur blog... other people will also talk about u back...errrrr... WHOOPSIEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!



0 is VIP: