Pages

Tuesday, August 4, 2009

cerita 1 ogos

1 ogos..


hari yang sangat bermakna bagi orang2 yang tau maksudnya.. macam aku .. ( bengkeng gile sbb aku tau.. hehe)
Friendship day!!
teringat zaman kat sekolah dulu, kelabEnglish slalu untung banyak time ni sbb ramai orang beli coklat dorang bagi kat kawan2..
seronok betul tengok orang2 dapat coklat.. sambil tu dok tunggu2 jugak " bilala aku nak dapat pulak ni"
tapi aku x slalu dapat pun.. (dengan nada sedih2)
takpela.. sapelah diri ini huhu..

time ni la si senior2 yang popular macam kak Pah ngan drum major Band akan sangat "kembang" dan bangga sbb dorang la orang kaya coklat time musim friendship day ni..
nyesal aku x slalu mencapub time kat sekolah dulu..
kalo x, mesti aku glamer jugak.. ( walaupun mungkin x seglamer nabil raja lawak kan)

time2 friendship day ni jugak la tetiba2 ja dapat la mesej dari kawan2 yang setahun skali baru teringat, kawan2 yang slalu gadoh tapi tetiba jadi baik hari tu, dan kadang2 kawan2 yang aku x penah tau aku ada pun .
hai..
lawak plak bila ingat..
kenapa bila 1 ogos baru kita teringat kawan2 nan jauh dimata ( tapi kdg2 kwn2 yang dekat2 pun x ingat jugak pun)
kenapa mesti aku nak tunggu 1 ogos baru berani nak mesej2 ngan kawan2 lama..
sbb x da benda nak cakap ke?
mungkin la kot.
tapi apapun.. ingatan dari seseorang tu yang lebih bermakna kan..

kepada kawan2 aku dari zaman sekolah sampai skrg... terima kasih banyak sbb sudi berkawan ngan aku nan senget ni..
kalo x da korang, agaknya lagi senget la aku kot.. hoho.

adik aku slalu mengadu, "kak tu kalau kawan2 dia mintak apa2 pun suma dia bagi, bila Atun mintak benda memanjang x da la, x boleh la, tapi kalo kawan dia tu.. huh.. cepat tul. Bagi ja" ( ini kes DVD citer jepun atau DVD konsert Bigbang)

tak pun

" kak tu kalau Atun ajak keluar memanjang tak mau.. ngan kawan2 dia nak pulak"
( ayat2 x puas hati seorang adik yang kurang hasam..heh)

tapi.. bila ingat balik.. memang pun aku banyak kali melebihkan kawan2 aku dari adikku tu.
so.. x heranla dia slalu protes x puas ati..
tapi kadang2 salah dia jugak jugak.. apa suruh slalu gado ngan aku. hahaha

kalau diteliti balik sejarah kejadian ni( ayat.. x tahan..)
aku stat sangat rapat ngan kawan2 sepermainan, sepergaduhan dan sekuturambut ni lebih dari adik2 aku dari time kat sekolah rendah lagi..
adik aku penah sampai nak bermusuh ngan besfren aku time darjah 3 sbb aku lagi layan kawan aku dari dia ( budak nan sorang tu dulu mmg ganas sket.. tak tau nak kata pa la). tapi nsb bek x de pape jadi la.
pastu kat sekolah menengah.. time kat asma dulu.. aku la kaki balik lambat..
aku rasa aku layak digelar budak hostel jugak la sbb aku kul 6 ptg baru balik umah..
so... all that time pun aku ngan kawan2 aku jugak.
sbb tu . sampai skrg.. orang yang aku rasa paling rapat nagn aku selepas mak ayah adalah kwn2

dengan dorang la aku slalu ceriita masalah aku yang mak ayah aku pun x tau..
tolong dengar ketidak puashatiasan aku terhadap sistem birokrasi semasa ( ini sekarang)
tukang support kegilaan aku kat mamat2 jepun/korea
tukang backup bila aku kena marah
tukang marah time aku tak leh marah..( aku sayang la korang sbb korang lebih terasa sal hal Pn N* dulu tu.. sumpah.. aku x penah tau pun aku teraniaya begitu teruk kalau bukan sbb korang)
tukang sedih time aku tengah blur..
tukang angkat tangan nak paksa aku jadi debater ( aku dendam ngan korang sal hal ni.. jahat la wei buat aku mcm tu)
tukang support time aku cakap ntah hapa2 ntah time debate dulu.
tukang bagi pinjam CD, DVD..
tukang pinjam CD/dvd jugak ( sharing is caring kan)
agen2 penghasut aku suruh beli barang time sale ( tapi aku la slalu jadi penghasut orang len tu..haha)
jd penceramah x bertauliah time2 aku nak sesat..( kdg2 tukang bagi lagi sesat jugak)
jd cikgu tak berdaftar time nak exam ( yang ni aku terhutang budi sngat la)
jadi penyebar berita2 terkini time aku sangat blur ( banyak gosip lagi daribanda len)
tukang penyebar virus Bigbang ( ini specific kepada cik Aliaa)
tukang penyebar virus Karaoke ( inin pulak specific kat Nisa)
tukang kacau aku time tengah boring2 dalam kelas.(specific kepada Adib)
tkang bagitau lecturer kalau aku sakit.
mangsa2 time aku PMS ngan migrain.. ( sori byk2 wei)
mangsa2 dengar aku membebel..
mangsa2 yang terpaksa layan jugak lagu2 korea yang aku pasang
penjaga aku time aku demam/ sakit sepanjang idup aku kat hostel ni
-jadi pembekal panadol, air cap badak, air asam jawa dll ( Nina, Nisa..time kasih sebab risaukan aku time tu)
penghibur & penenang aku time aku sedih.. terutama time tok wan aku meninggal.. i was at my hardest time.. and thanks for understanding my condition by then.

macam2 la ertinya kawan2 kepada aku..
tapi yang pastinya.. korang la " my precious one" ( sambil nyanyi2 lagu precious one KAttun)

terima kasih untuk segalanya


6 is VIP:

aliaa said...

hw come i just a Big Bang spreader for u???
waaaa~!!!
huhuhu~

VIPcologist said...

x cukup space nak tulis byk2 la..
come on.. u noe how much u mean to me alreadi.. did u?
hahaha
do i need to make a special post 4 u then?

aliaa said...

ahahahaha~!
mna tau..cinta dh brubah ka..
huhuhu~
xyah la wt special post...
terharu lg nnt kami..
huhuhu~ssh tu~

VIPcologist said...

hahaha..
haish...nasib baik x yah buat..
kang kena jadi novel lak..
kalah harry potter pya series.

aliaa said...

hahahaha..
xnk la harry potter..
film len..blh?
huhuhu~

VIPcologist said...

ok.. twillight..
but i dont like twillight movie.. spoil my interest to read the book already watching dat gurl..Kristen, i always imagine dat she pretty like the gossip girl actress.. yang rambut itam yang kaya tu.. sapa ntah..
n da plot of da film.. BORING..
baca buku dia lagi best..
x paham la macam mana dorang bleh dapat byk award.
tengok.. dah luar tajuk dah ni..
ok.. citer lord of the ring.. boleh?